dinsdag 4 december 2012

Nieuwe Stempels

Hallo beste lezers,

Zaterdag heb ik inderdaad mijn nieuwe Spectrum Noir Markers ontvangen van 123scrapping! Met daarbij als dank voor de bestelling een leuk setje kaarten met enveloppen en ook nog een mooie pons. Het leek wel Sinterklaas :)
Ik heb een aantal kerst labels gemaakt dit weekend voor aan de cadeautjes te hangen, maar omdat ik deze erg simpel heb gehouden vanwege het tijdgebrek zijn ze niet heel erg mooi geworden en heb ik er dan ook geen foto's van gemaakt.
Ik ben wel aan de slag gegaan met mijn nieuwe stempels.
De twee onderstaande stempel afdrukken heb ik gekocht via een mevrouw op marktplaza. Ik vind ze heel schattig. Tilda met de teddybeer heb ik bewust heel licht ingekleurd. Ik werd eigenlijk nooit met zulke lichte kleuren dus het was voor mij een uitdaging dat een keer te proberen, over het resultaat ben ik best tevreden. De Tilda met de kerstbloem vind ik ook leuk geworden. Al had het bruin van haar jurk iets beter mogen overlopen.

De kleuren zijn misschien niet helemaal goed te zien, ik heb ze met sterk kunstlicht gemaakt en krijg ze even niet beter.


De volgende stempel vind ik ook erg leuk. Deze kreeg ik als verrassing van Peter. Het is Tilda met een biggetje op schoot. Ik zag dat er inmiddels een nieuwere versie van uit is, maar deze vind ik eigenlijk net zo leuk. Het gezichtje van Tilda is me niet zo goed gelukt. De kleuren zijn een beetje raar door elkaar gelopen, het ziet er een beetje waterig uit, ik weet niet precies wat er gebeurt is.
De kleur van de big is door overbelichting ook niet helemaal goed uitgekomen op de foto, maar hier ben ik wel tevreden over, vind de kleur wel realistisch overkomen. Ik had dit plaatje namelijk al eerder ingekleurd en toen was de big te roze geworden.


Alle afdrukjes zijn ingekleurd met de Spectrum Noir markers. Alleen voor het oranje en de bloemstengel heb ik Flexmarkers gebruikt.

Tot zover weer mijn nieuwe afdrukjes. Hopelijk volgen er snel meer en ook eens een echte kaart.

Overigens maakt Boelie het goed, morgen mag het nietje eruit. Wat wel minder nieuws is, is dat Bella nu een blaasontsteking heeft en kristallen in de urine heeft. Die blijft dus voorlopig op antibiotica en krijgt speciaal voer.

Wordt weer vervolgd.


1 opmerking:

  1. Hi Esther, je bent aan de slag gegaan met je markers zie ik. Ziet er leuk uit hoor. 't Gaat echt niet in een keer helemaal perfect, zoals je zelf ook al schreef. Veel oefenen zou ik zeggen. En wat ook nog belangrijk is op wat voor papier je kleurt met alcohol markers. Het in elkaar overlopen van de kleuren heb je eigenlijk blending paper nodig. Om te oefenen gebruik ik Clairefontaine Digital Color Printing paper, een pak van 125 A4tjes kocht ik voor 6,75 euro en daar kan je heel wat magnoliaatjes meer kleuren. Het blenden op dit papier gaat goed! Dan heb ik ook nog Copic perfect blending paper, een pakje van 50 sheets A6. Dat is een stuk duurder en gebruik ik voor de kaarten.

    De nieuwe bovenkant van m'n blog was een van de eerste zelfgemaakte kaarten waarmee ik meedeed aan een challenge.
    Groetjes, Riet

    BeantwoordenVerwijderen