maandag 17 december 2012

Efteling Kerst Dorp

Beste Lezers,

Zoals ik in een eerder bericht schreef zijn Peter en ik druk bezig geweest met het maken van een Efteling Kerst Dorp. Hierdoor hebben we wel de plaats voor onze kerstboom moet opofferen, maar dit hebben we opgelost door een kleine kerstboom aan te schaffen.

Omdat het dorp zo goed als klaar is op enkele details na heb ik een aantal foto's gemaakt zodat jullie een beeld krijgen van het geheel. Helaas zie je op de foto niet heel goed het effect van de lampjes, maar daar kan ik helaas niets aan doen.

We beginnen met Roodkapje en het huisje van oma...




Dan verder naar Lang Nek...


Even het bord met het vogeltje uitvergroten...


Dan door naar de wolf en de zeven geitjes (alhoewel wij maar 1 geitje hebben...)




Hans en Grietje hebben ook een plekje in ons eigen Sprookjesbos...


Dan door naar het kabouterdorp...




De Ganzenhoedster is ook van de partij...


De put van Vrouw Holle hebben we ook...


Van deze kreeg ik helaas geen betere foto:


En last but not least, neem ik jullie mee naar Doornroosje...







Zo dat zijn een boel foto's :) Ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. Er staan nog wat meer dingen op, maar omdat het hele bord nu in een hoek staat kom ik niet meer overal goed bij om er foto's van te nemen, maar ik denk dat ik zo een aardig beeld heb gemaakt voor jullie.

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat.

Graag tot een volgende keer!

2 opmerkingen:

  1. Een kleine kerstboom is toch ook leuk, het gaat om de sfeer! En nu hebben jullie wel een prachtig Efteling Kerstdorp. Wat een werk zal dat zijn geweest, alles ziet er echt heel mooi uit, net als in de echte Efteling. Lang geleden dat ik er ben geweest, maar de plekjes die jullie hebben gemaakt herinner ik me allemaal hoor! Vooral die man met de lange nek, zegt hij niet "Paper Hier"? Meteen even van de gelegenheid gebruik maken om Prettige Kerstdagen en een gezond, voorspoedig en vooral creatief 2013 te wensen!

    groetjes, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Riet! Wat prachtig! Alsof we echt samen door de Efteling zijn geweest. Vooral holle lange Gijs was een echt 'hoogtepunt" (haha). Wij zijn nu ook druk bezig met een kerst dorp. Maar dan wel meteen een stuk groter. We zetten echt heel professioneel op. We hebben inmiddels ook al 3x een verzoek vanuit de Efteling gekregen maar die hebben we uiteraard (beleefd) afgeslagen. Moet niet veel gekker worden !!!! En wij maar al het gras zaaien. We zijn druk bezig met het metselen van de Chinese water lelies. Mijn man is die 18 eenden al aan het bestellen. Iedereen denkt dat het er altijd 17 waren. Maar wij hebben onze research goed op orde! Maargoed. Even weer naar jullie werkstuk, echt prima gelukt! Onze complimenten. Gegroet. John en Betty (Die van naast Corry)

    BeantwoordenVerwijderen