maandag 7 januari 2013

Nieuw jaar, nieuw begin...

Beste Lezers,

Zo zitten we alweer een week in het nieuwe jaar 2013! De feestdagen waren eigenlijk voorbij voor ik er erg in had. Hopelijk is iedereen deze dagen goed doorgekomen. En misschien een beetje laat maar toch niet minder gemeend... dat ieders dromen dit jaar maar uit mogen komen en bovendien wens ik iedereen vooral een goede gezondheid toe! En uiteraard ook heel veel knutsel plezier en creativiteit.

Wat betreft die creativiteit... ik heb geen writersblock maar een "crea-block"... ik weet even niet waar ik moet beginnen of waar ik verder moet gaan.
Want er is zoveel leuks dat een mens kan doen om zijn vrije uurtjes om te krijgen. Ga ik verder met kaarten maken? Ga ik eindelijk weer eens verder met scrappen? Tenslotte hebben we weer een boel foto's gemaakt tijdens de feestdagen, ga ik borduren of ga ik sieraden maken? Tekenen, schilderen?
Er is gewoon zoveel keus!

En ik maak het mezelf er niet altijd makkelijker op. Gisteren heb ik al mijn sieraden spullen omlaag gehaald kralen in allerlei maten en vormen en kleuren, heeeeeeeeeeeel erg veel bedeltjes (ook leuk op een kaart!), verdelers, kralenkapjes en ga zo maar door.


Dit zijn mijn mandjes met alle sieraden spullen erin. Het lijkt zo niet veel maar ieder mandje zit vol met allerlei kleine zakjes met daarin nog kleinere zakjes die volgepropt zitten met allerlei "goodies". Gisteren maar weer eens alles door mijn handen laten gaan om te kijken wat ik eigenlijk allemaal heb verzameld. Dat is toch best veel! Enkele ideetjes kwamen langzaam boven maar nog geen duidelijk plan.

Enkele maanden geleden kocht ik een goedkoop borduurpakket van een kussensloop. Erg leuk maar ook heel veel werk. Na de nodige uren erin gestoken te hebben, heb ik het pakket aan de kant gelegd, omdat ik er even genoeg van had. Maar afgelopen dagen begon het toch weer een beetje te kriebelen om ermee door te gaan. Nu waren Peter en ik gisteren bij de Action (ja die is hier, net als bijna alle winkels, open op zondag) en wat zag mijn oog.... nog meer goedkope borduurpakketen in dezelfde stijl. En dat voor maar 3,99 euro per stuk! Je raad het al... ik kon het niet laten en heb er twee gekocht...


Nu heb ik me wel voorgenomen eerst de oude af te maken voor ik aan deze twee begin, maar begin ik daar nu ook echt aan of wordt het toch iets anders....

Laat ik zo eerst maar eens gaan stofzuigen, de was gaan ophangen en de wc poetsen. Dan is dat gebeurd en heb ik nog even wat tijd om na te denken over het volgende creatieve project.
Hopelijk kan ik jullie snel laten weten wat het gaat worden en hopelijk ook snel iets laten zien, want dat is toch altijd het leukste... tot die tijd... veel knutsel plezier gewenst en mochten jullie tips of suggesties hebben, dan zijn die altijd zeer welkom!

Update:
Na alle huishoudelijke taken en zelfs nog een aantal boodschappen te hebben gedaan, ben ik toch nog creatief bezig geweest.... met sieraden!
Was alweer een tijdje geleden, maar heb toch alweer wat gemaakt. Zie hieronder voor de resultaten.


Dit is een ketting met bijpassende armband in Pandora Style. Het is niet heel goed te zien, maar beide hebben in het midden een Yin Yang kraal.



Ook een armband in Pandora Style, deze heeft kralen met mooie bloemen en vlinders.



En nog een armband in Pandora Style, deze is afgewerkt met mooie Cat Eye stenen kralen en heeft in het midden een schattig schildpadje.

Mocht je interesse hebben in de sieraden, dan kun je mij een berichtje sturen. Ik verkoop namelijk (een deel van de) sieraden die ik zelf maak. Let wel, ik maak alle sieraden maar 1 keer, dus ze zijn allemaal uniek. Op verzoek kan ik ze ook nog leuk inpakken wanneer het een cadeautje is.











2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sieraden heb je gemaakt zeg, wat jij beschrijft is ook heel vaak mijn valkuil, maar het kaarten maken wint meestal, liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Esther,
    Even geleden dat ik hier was, maar zie nu dat je weer flink creatief bezig bent. Mooi al die kralen, die witte met vlindertjes vind ik het mooist. Ik heb ook een pandora armband en al veel kralen erbij gekregen, maar ik draag het eigenlijk te weinig. Het kaartenmaken staat bij mij nu al een poosje bovenaan, maar toch zit ik steeds vaker te denken aan m'n quilts en andere handwerkjes waar ik mee bezig ben. De kaarten winnen 't nog steeds. Vooral ook omdat ik het stempelen en inkleuren een van de leukste dingen vind van het hele gebeuren.
    groetjes, Riet

    BeantwoordenVerwijderen