zaterdag 2 maart 2013

Twee kaartjes

Beste Lezers,

Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij. En niet met 1, maar met 2 kaartjes!

Het eerste kaartje is eigenlijk al "oud nieuws", het is een kaartje dat ik maakte voor Peter voor Valentijnsdag. Het kaartje is simpel, maar ik vind het eind resultaat wel leuk geworden en ik ben best tevreden over het inkleuren van Tilda.


Het tweede kaartje was een beetje een experiment. Het is een easel kaart voor de Pasen geworden. Eigenlijk een dubbel experiment omdat:
  1. dit mijn eerste easel kaart is!
  2. ik eens wilde experimenteren met de licht inval. Ik heb dit vaker in verschillende bladen gezien maar zelf nog niet geprobeerd. Dus besloot ik voor zowel Edwin, het kuiken en Tilda dat het zonlicht van linksboven moest komen. Een aantal dingen vind ik goed gelukt, zoals het hele kuiken en de kleding van Tilda, maar zoals je kunt zien zijn de gezichten te overdreven geworden. Dit komt ook een beetje door de Spectrum Noir Markers denk ik. Ik vind niet alle kleuren evengoed in elkaar over lopen. Bovendien worden sommige kleuren erg vlekkerig als je ze over elkaar heen aanbrengt. 


Of het nou helemaal klopt of niet, al met al heb ik er weer wat van geleerd en vind ik het een leuke kaart geworden. Toch ben ik wel stiekem aan het kijken om toch wat Copic Markers aan te gaan schaffen. Vooral voor de skin tones wil ik deze gaan gebruiken. De sketch zijn waarschijnlijk te duur voor me, maar ik heb wel een site gevonden die de ciao markers goedkoop aanbied. Dus eens kijken of we daar een keer wat van kunnen bestellen. Probleem is dat mijn wish-list steeds langer en langer wordt....

Tot zover weer mijn berichtje voor nu. Ik hoop dat je het leuk vond en alle commentaar, tips en adviezen zijn welkom, dus laat vooral een berichtje achter!

1 opmerking:

  1. Hi Esther! Thank you so much for visiting my blog, and for your lovely comments! It led me to yours where I have seen some absolutely beautiful cards! I have become a follower so that I can keep up with your work!

    I also noticed that you too recently lost one of your beloved pets. Exactly a month ago today I had to say goodbye to my darling Rosie. It hurts so much. And I know what you mean - walking one dog, instead of two is very strange. I still look for my Rosie arund the house, and so does my other dog :o(

    I hope you are well and wish you a happy weekend! :o)

    BeantwoordenVerwijderen