dinsdag 5 februari 2013

In Loving Memory - Boelie

In Loving Memory

Boelie

10-03-2002 / 04-02-2013

Gisteren hebben Peter en ik afscheid moeten nemen van dit geweldig lieve Franse Bulldog meisje. Meer dan tien jaar heb ik van haar gezelschap mogen genieten. Een dikke twee jaar geleden gingen we de reserve tijd in, op het moment dat ik te horen kreeg dat haar nier waarden veel te hoog waren. Al die extra tijd was een cadeautje. Maar afgelopen tijd ging het snel. Je was gewoon oud en op. Het eten ging er wel nog in, maar kwam er weer net zo snel uit en drinken deed je nauwelijks meer. Je eigen lichaam was zichzelf aan het vergiftigen. En dan komt het moment dat je als eigenaar van een huisdier voor God moet spelen. Kies je voor je eigen belang of voor het belang van je dier?
Ik heb gekozen. In het belang van Boelie. Hoe moeilijk dat ook was/is. 
En nu is het leeg en stil hier in huis en in mijn hart. Ja ik heb Bella nog en ja ik heb nog drie katten, maar er mist toch een groot deel. Ik weet dat het verdriet en de pijn weer ooit zal slijten, maar nu is het nog te vers.

Boelie bedankt voor alle prachtige jaren. Ik hoop dat je samen met Ringo en Hopkins op mij wacht bij de Regenboogbrug. 


Peter en ik hebben Boelie gister naar het dieren crematorium in Roermond gebracht. We hebben daar afscheid genomen. Omdat ik nog even gedag wou zeggen tegen Boelie en omdat ik graag een pootafdruk van haar wou hebben, hebben de medewerkers haar opgebaard en in een speciale afscheidruimte neergelegd. Dat was niet eng zoals ik gedacht had, maar heel erg mooi.
Hieronder nog een foto van dat moment.
Ik laat wat extra spaties voor de mensen die hier niet tegen kunnen, zodat een ieder zelf kan beslissen of hij/zij dit wil zien of niet (voor de duidelijkheid: het is NIET eng!)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Mijn kleine Biggetje, ik zal je aanwezigheid missen, maar je blijft altijd in mijn hart! En vergeten zal ik je nooit!

4 opmerkingen:

  1. Meisje ik wens je heel veel sterkte, wij hebben ook altijd huisdieren dus ik weet hoe leeg en verdrietig je ben als je afscheid moet nemen, liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh lieve Esther, ben ik een paar dagen niet online en kom ik op je blog en zie ik dit bericht. Alles wat ik kan doen is net als Janny je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Leef maar in het besef dat je altijd goed voor haar bent geweest, van haar hebt gehouden en van haar hebt genoten voor alles wat ze je heeft gegeven. Hondentrouw! Dat is moeilijk te omschrijven maar als je het hebt gekend dan weet je wat het is! Wij hebben ook twee honden gehad. Boeilie is niet meer, maar je schreef het zelf al: Bella is er nog en je katten ...en niet te vergeten (hoewel ik hem niet ken maar z'n naam hier tegenkom) Peter.

    Ook de onderste foto heb ik bekeken. Boelie ligt er vredig bij! En Esther, je hebt de juiste weg gekozen en als Boelie zich dat zou kunnen realiseren zou hij je daar dankbaar voor zijn.

    Lieve groeten,
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ....zou ZIJ je daar dankbaar voor zijn. Een schrijffoutje dat ik toch even wilde verbeteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Bless You Esther :o( So very sad. Your beautiful Boelie was very lucky to have a family that gave him so much love and kept him happy all his life. And then when his time came, you gave him peace and dignity and set him pain-free. It is hard, but it is absolutely the responsibility of every pet owner to give their beloved pets this last gift. I'm thinking of you xxx

    BeantwoordenVerwijderen